„Nieznajoma dziewczyna” i „Fikser” w listopadzie. Cykl „Kino Mówi” tylko w Ale kino+
„Nieznajoma dziewczyna” i „Fikser” w listopadzie. Cykl „Kino Mówi” tylko w Ale kino+

„Nieznajoma dziewczyna” i „Fikser” w listopadzie. Cykl „Kino Mówi” tylko w Ale kino+

Czasami krótkie chwile determinują całe życie. Filmowcy w swoich kinowych narracjach często zastanawiają się, jak radzić sobie z traumami. W październiku w cyklu „Kino Mówi: Trauma” zaprezentowane zostaną filmy przedstawiające sytuacje kryzysowe, które prześladują przez długie lata. Na antenie: dramat „Podarować życie” („Réparer les vivants”), wstrząsająca opowieść o singapurskim kacie „Praktykant” („Apprentice”), historia osieroconego w dzieciństwie mężczyzny „Słodkich snów” („Fai bei sogni”), japoński dramat „Okaleczone” („Fuchi ni tatsu”), „Nieznajoma dziewczyna” („La fille inconnue”) braci Dardenne oraz inspirowany prawdziwą historią „Fikser” („Fixeur”). Filmy z cyklu „Kino Mówi: Trauma” w czwartki od 1 do 29 listopada, o godz. 20:10 w Ale kino+.

Cykl „Kino Mówi: Trauma” w Ale kino+ rozpocznie poruszający, wielowątkowy dramat „Podarować życie” („Réparer les vivants”), będący opowieścią o doświadczeniu straty, żałoby, nadziei oraz symbolicznym narodzeniu się na nowo.  W filmie w reżyserii Katell Quillévéré zagrali m.in.: Tahar Rahim („Prorok”) i Emmanuelle Seigner („Wenus w futrze”).

Utrzymać estetyczną i fabularną równowagę przy takiej historii i ładunku emocjonalnym jest niesamowicie trudno. Telenowela czai się na każdym kroku. Udaje się jej uniknąć dzięki potraktowaniu serio postaci, znalezieniu człowieka w każdym, odparciu pokusy uproszczenia.

Jan Bliźniak, Całe życie w kinie

Na burzliwym morzu serfuje trójka młodych znajomych. Kilka godzin później, w drodze powrotnej ulegają wypadkowi, w wyniku którego jeden z nich ląduje w szpitalu. Tymczasem w Paryżu, chora kobieta czeka na dawcę organów. Tylko przeszczep może przedłużyć jej życie.
PREMIERA: czwartek, 1 listopada, godz. 20:10
Kolejną propozycją jest „Praktykant” („Apprentice”) – psychologiczne studium singapurskiego młodego oficera służby więziennej. Praca w areszcie  o podwyższonym rygorze podda próbie jego uczciwość i etykę zawodową. Mężczyzna wykazuje się niezwykłą gorliwością, czym zaskarbia sobie uznanie odchodzącego na emeryturę kata.

Dzięki znakomitym kreacjom aktorskim, umiejętnie prowadzonej narracji oraz świetnemu i niejednoznacznemu finałowi otrzymujemy film spełniony, po zakończeniu którego staniemy przed koniecznością udzielenia odpowiedzi na pytanie dotyczące wyboru dokonanego przez głównego bohatera oraz próby postawienia się w jego sytuacji.

Dawid Kmieć, Pociąg do kina

Młody Aiman (Firdaus Rahman) zatrudnia się w więzieniu o zaostrzonym rygorze. Zaangażowanie i sumienność 28-latka zwracają uwagę Rahima (Wan Hanafi Su), więziennego kata w wieku przedemerytalnym. Kiedy asystent egzekutora nagle rezygnuje z pracy, Rahim składa Aimanowi propozycję objęcia po nim stanowiska. Sprawy przybierają zaskakujący obrót, gdy okazuje się, że obu mężczyzn łączy mroczny sekret z przeszłości.
PREMIERA: czwartek, 1 listopada, godz. 22:25
Tydzień później widzowie zobaczą film w reżyserii włoskiego mistrza kina, Marco Bellocchiego („Zwycięzca”, „Witaj, nocy”) – „Słodkich snów” („Fai bei sogni”). Obraz był prezentowany na festiwalu w Cannes w 2016 roku i zdobył 6 nominacji do nagrody David di Donatello 2017. W jednej z głównych ról znana z „Artysty” oraz „Przeszłości” Bérénice Bejo.

Widz razem z protagonistą musi złożyć puzzle rozrzucone pomiędzy jego przeszłością i teraźniejszością. Nie jest to pusta zabawa, jakich wiele we współczesnym kinie, ale forma psychoterapii. Odkrywanie kolejnych elementów układanki przynosi bowiem bohaterowi, jak i widzowi rodzaj katharsis.

Maciej Kowalczyk, Pełna sala

Idylliczne dzieciństwo Massima (Valerio Mastandrea) dramatycznie zakończyła nagła śmierć ukochanej matki. Gdy – już jako dorosły mężczyzna – szykuje się do sprzedaży mieszkania rodziców, nawiedzają go duchy przeszłości. Massimo na nowo rozdrapuje rany, które uważał za zabliźnione. Współczująca lekarka Elisa (Bérénice Bejo) próbuje pomóc bohaterowi uporać się z traumą.
PREMIERA: czwartek, 8 listopada, godz. 20:10

Do refleksji nad zobowiązaniami wobec innych ludzi zaproszą bracia Dardenne („Rosetta”, „Dwa dni, jedna noc”). „Nieznajoma dziewczyna” („La fille inconnue”) to przejmujący i wciągający dramat, w którym lekarka dręczona jest wyrzutami sumienia wywołanymi jej zaniechaniem. Obraz był prezentowany w konkursie głównym MFF w Cannes 2016, a także w sekcji Ale kino+ Nowe Horyzonty 2016.

Bracia Dardenne znów są oszczędni i przezroczyści, a jednocześnie rozpalają emocje i wciągają w podążanie za swoją bohaterką. I nadal odwołują się do społecznego sumienia.

Jan Pelczar, Radio RAM

Lekarka Jenny (Adèle Haenel) z dużym uporem unika nadgodzin. Wkrótce jej konsekwencja w tragiczny sposób odmieni jej życie. Do drzwi jej gabinetu – już po godzinach pracy – puka pewna młoda kobieta. Jenny odmawia udzielenia jej pomocy. Nazajutrz policja znajdzie martwe ciało dziewczyny niedaleko kliniki. Obwiniająca się o zajście Jenny na własną rękę próbuje ustalić tożsamość zmarłej i zapewnić jej godny pochówek.
PREMIERA: czwartek, 15 listopada, godz. 20:10

Jedną z najciekawszych produkcji wyemitowanych w ramach cyklu jest dzieło japońskiego reżysera, Kôjiego Fukady - „Okaleczone” („Fuchi ni tatsu”). Film został uhonorowany nagrodą Przeglądu Un Certain Regard na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes w 2016 r. Twórcy za pomocą filmowego medium zadają prowokacyjne pytanie, czy zawsze warto pomagać.

Szczęśliwe małżeństwo Toshio (Kanji Furutachi) i Akie (Mariko Tsutsui) wspólnie wychowuje córkę Hotaru (Mamone Shinokawa). Spokojne i uporządkowane życie wywraca się do góry nogami, gdy pewnego dnia w należącym do mężczyzny sklepie pojawia się Yasaka (Tadanobu Asano), znajomy z przeszłości. Toshio oferuje staremu kumplowi pracę i możliwość zamieszkania pod jednym dachem. Nowy lokator skrywa sekret, który niestety wychodzi na jaw.
PREMIERA: czwartek, 22 listopada, godz. 20:10

Cykl zamknie trafiający w czułe punkty widza rumuński film inspirowany prawdziwymi wydarzeniami, „Fikser” („Fixeur”). Obraz wielokrotnie nagradzanego reżysera Adriana Sitaru, który był doceniany na Międzynarodowych Festiwalach Filmowych m.in. w Wenecji, Berlinie czy Warszawie.

Radu (Tudor Istodor) marzy o wykonywani pracy dziennikarza. Pewnego dnia otrzymuje propozycję reporterskiego wsparcia francuskiej załogi telewizyjnej. Razem z ekipą udaje się do Transylwanii, gdzie tworzą program o nieletnich prostytutkach. Zdeterminowany mężczyzna stara się udowodnić swoje naturalne predyspozycje i determinację, popychając rzeczy do granic etyki.
PREMIERA: czwartek, 29 listopada, godz. 20:10

Ponadto, w listopadzie na antenie Ale kino+ cykl „Miesiąc z historią”, w którym w każdy poniedziałek i wtorek widzowie zapoznają się z niesamowitymi produkcjami zdradzającymi najciekawsze losy naszej historii, m.in.: „Młody Karol Marks”, „Wybór króla” czy „Snowden”.  
Załączniki

Pobierz wszystkie

4ZmkkRxg.jpeg

grafika | 71,2 KB

Pobierz
SnDf_mxw.jpeg

grafika | 98,8 KB

Pobierz
LA FILLE INCONNUE Photo 1 l Christine Plenus.jpg

grafika | 2,88 MB

Pobierz
Jean-Pierre et Luc Dardenne l Christine Plenus.jpg

grafika | 2,79 MB

Pobierz
LA FILLE INCONNUE Photo 6 l Christine Plenus.jpg

grafika | 1,95 MB

Pobierz
LA FILLE INCONNUE Photo 5 l Christine Plenus.jpg

grafika | 2,51 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
„Snowden”, „Planetarium” i „Zagubieni” w listopadzie w cyklu „Miesiąc z historią” w Ale kino+

W listopadzie stacja Ale kino+ zaprasza na filmowy cykl przybliżający widzom nietuzinkowe epizody z historii – te powszechnie znane i te, które mogą zaskoczyć polską publiczność. Na ekranach telewizorów pojawi się biografia Karola Marksa („Młody Karol Marks”), opowieść o
„Czas mroku” i „Donbas” w cyklu „Wolność zagrożona” tylko w CANAL+

W listopadzie CANAL+ zaprasza widzów do refleksji nad tym, w jaki sposób człowiek odnajduje się w sytuacji destabilizacji i zagrożenia wolności. Zaprezentowane na antenie filmy dokumentalne i fabularne ukażą przypadki z historii XX wieku i tej najnowszej, gdy ludzie musieli walczyć o zachowanie swej niezależności w najmniej sprzyjających okolicznościach. W ramach cyklu wyemitowany zostanie film o staraniach Reagana, aby zapobiec nuklearnej katastrofie („The Reagan Show”), dokument poświęcony pierwszym damom PRL („Pierwsze damy PRLu”), zapis śledztwa dziennikarza rozpracowującego środowiska ultraprawicowe („Undercover in the Alt-Right”) i dokument odsłaniający kulisy powstawania fake newsów („Fabryka trolli”). Ponadto, po raz pierwszy w telewizji uhonorowane prestiżowymi nagrodami, prosto z kina „Czas mroku” i „Donbas”. [GA1]Czekamy jeszcze na polski tytuł
„Listy do M. 3” oraz „Fernando” w listopadzie w CANAL+

W listopadzie w CANAL+ nominowany do Oscara® film animowany „Fernando”, przerażający horror „Piła: Dziedzictwo”, nagrodzony Srebrnym Niedźwiedziem na Berlinale 2017 obraz Małgorzaty Szumowskiej „Twarz” i trzecia część uwielbianej przez Polaków komediowej serii „Listy do M.”. Kinowe hity po raz pierwszy w telewizji, tylko w CANAL+.
Weekend z American Film Festival w Ale kino+

Ale kino+ już po raz kolejny jest partnerem wrocławskiego American Film Festival (23-28.10). Z tej okazji stacja przygotowała „Weekend z American Film Festival”, w ramach którego odbędzie się „Wieczór z Aleksem Rossem Perrym” oraz „Wieczór z filmami prezentowanymi w sekcji „Ale kino+” w poprzednich edycjach American Film Festival”. W piątek, 19 października, na antenie zaprezentowane zostaną dwa dzieła niezależnego amerykańskiego reżysera Alexa Rossa Perry’ego: „Do ciebie, Philipie” oraz „Królowa Ziemi”. Natomiast w sobotę, 20 października, wielbiciele amerykańskich filmów będą mieli okazję, by zobaczyć oryginalną produkcję z poprzednich edycji wrocławskiej imprezy: „Love & Mercy” w reżyserii Billa Pohlada.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.