Kosmiczne wpadki NASA w listopadzie w Planete+

Historia nauki to historia zarówno wiekopomnych odkryć, jak i spektakularnych porażek. Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy najdrobniejszy nawet błąd może kosztować fortunę lub ludzkie zdrowie i życie? W listopadzie Planete+ zaprezentuje swoim widzom opowieść o najbardziej druzgocących pomyłkach w dziedzinie podboju kosmosu. Seria dokumentalna „Kosmiczne wpadki NASA” już we wtorek 7 listopada, o godzinie 22:00. Tylko w Planete+.

NASA to największa organizacja kosmiczna na świecie. Jej budżet opiewa na astronomiczną sumę 17 miliardów dolarów rocznie, a na jej koncie są takie sukcesy jak pierwsze w historii lądowanie na Księżycu. Za każdym wielkim trumfem kryją się jednak setki równie spektakularnych porażek. Kulisy błędów i nieprawidłowości w historii NASA, które doprowadziły do poważnych awarii i historycznych katastrof, odsłoni wciągająca seria dokumentalna „Kosmiczne wpadki NASA”.

Twórcy dokumentu postanowili przyjrzeć się temu, jak nowoczesna nauka i technologia uczy się na własnych błędach, a także jak wiele te błędy kosztują. Widzowie Planete+ będą mieli okazję zajrzeć m.in. za kulisy tragicznej w skutkach wyprawy promu Columbia. Dowiedzą się także co robią inżynierowie NASA, gdy odkrywają straszliwą prawdę o katastrofie i kaskadzie błędów, których można było uniknąć.

Premierowe odcinki serii „Kosmiczne wpadki NASA” w każdy wtorek, od 7 listopada, o godzinie 22:00. Tylko na antenie Planete+.

space_station_over_earth.jpg

grafika | 775 KB

Space Mistakes 02.jpg

grafika | 2,44 MB

95PC1669.jpg

grafika | 1,47 MB

Space Suits.JPG

grafika | 1,32 MB

genesis_crash site1.jpg

grafika | 788 KB

Powiązane artykuły
Pokrzywianka z woj. świętokrzyskiego zwyciężczynią plebiscytu „Twoje miasto z góry”!

temu

Nie rozległa metropolia czy znany park, ale malownicza drobna miejscowość. Plebiscyt „Twoje miasto z góry”, towarzyszący premierze drugiego sezonu „Polski z góry” w Planete+, wygrała Pokrzywianka – niewielka miejscowość z powiatu kieleckiego w województwie świętokrzyskim. Już niebawem, będzie można zobaczyć jej okolice z zapierającej dech w piersiach, lotniczej perspektywy. Zwycięska Pokrzywianka zostanie przedstawiona na antenie Planete+ w ramach odcinka specjalnego programu.
„Przed Elvisem nie było nic” – biografia Elvisa Presleya w Planete+

temu

Elvis Presley jest kimś więcej niż tylko królem Rock and rolla. Trudno wyobrazić sobie bez niego współczesną kulturę amerykańską, w której zajmuje on zasłużone miejsce - obok Supermana i Abrahama Lincolna. Jego wkład to wizerunek artysty totalnego, ale też uosabiany przez niego mit o chłopcu pochodzącym z nizin, który wzbił się na sam szczyt. Elvis nadal inspiruje kolejne rzesze artystów i przeciętnych zjadaczy chleba. Już 12 sierpnia Planete+ wyemituje dokument ukazujący siedem etapów życia gwiazdora.
Inspiracje na domowe gotowanie z Marietą Marecką

temu

Salvador Dali mawiał, że „można nie jeść w ogóle, ale nie można jeść źle”. Jednak codzienne przygotowywanie smacznych posiłków może być problematyczne, jeśli brakuje pomysłów. Marietta Marecka w nowym sezonie swojego programu przedstawia widzom inspiracje i gotowe przepisy na proste, trzydaniowe obiady, których przygotowanie nie zajmie nam całego dnia. Zaskakujące, a co najważniejsze: przemyślane i zdrowe – takie są propozycje Mariety. Nowe odcinki już od 11 sierpnia o godz. 17:00.
Miejski street art w stolicy: Warszawa z lotu ptaka na graffiti

temu

Od 23 lipca na warszawskich bulwarach  wiślanych podziwiać można graffiti 3D, przedstawiające stolicę z  nietypowej perspektywy. Projekt powstał w ramach kampanii promocyjnej  programu „Polska z góry” stacji Planete+.