Ekstraklasę na tabletach i stadionach śledzi coraz młodsza widownia

Ekstraklasę na tabletach i stadionach śledzi coraz młodsza widownia

Opublikowany

Już tylko kilka dni dzieli kibiców od startu nowego sezonu Ekstraklasy. Chociaż najwyższą polską klasę rozgrywkową śledzą ludzie z całego kraju, niezależnie od wieku, płci i wykształcenia, coraz bardziej widoczna staje się młodsza i nowoczesna część widowni. Potwierdzają to badania Kantar Millward Brown przeprowadzone na zlecenie Ekstraklasy S.A. oraz dane własne platformy nc+.

Niemożliwe jest wskazanie „typowego kibica” Ekstraklasy. Mecze na stadionach, przed telewizorami oraz online śledzą zarówno fani, których karnet odnawiany jest od kilkudziesięciu lat jak i ci, którzy dopiero zaczynają przygodę z kibicowaniem. Wśród fanów są ludzie z wielkich miast jak i z mniejszych ośrodków.

Z badania Kantar Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie Ekstraklasy S.A. oraz danych własnych nc+ wynika, że polska piłka nożna zyskuje coraz bardziej nowoczesną i młodą widownię. Świadczy o tym zarówno wzrost zainteresowania rozgrywkami wśród widzów kanałów sportowych nc+ w wieku 16-49 jak i fakt, że 66% kibiców stadionowych w wieku 13-24 lata chodzi na mecze przynajmniej raz na kwartał. Zmienia się także sposób oglądania – dzięki aplikacji nc+ GO oglądalność jest sumarycznie większa o 8%.

Wiek bardzo silnie determinuje sposób pozyskiwania wiedzy na temat Ekstraklasy. Obok telewizji, która nadal pozostaje medium dla wszystkich, coraz większe znaczenie dla młodych odbiorców mają portale oraz serwisy internetowe (kosztem zasięgu prasy codziennej oraz radia wśród tej grupy).

Nowoczesny kibic jest coraz częściej online. 75% fanów korzysta z Internetu, a odsetek ten rośnie. Niemal wszyscy miłośnicy Ekstraklasy korzystający z portali społecznościowych mają konto na Facebooku. Drugim najczęściej używanym medium społecznościowym jest YouTube. Dzięki internetowi widzowie mogą nie tylko śledzić informacje o rozgrywkach, ale także oglądać mecze na żywo. Podczas 37. kolejki aplikacja mobilna nc+ GO miała trzy razy tyle unikalnych użytkowników, co w zeszłym sezonie.

Na uwagę zasługuje także sposób korzystania z Facebooka. Jak wynika z badania, szukanie treści podczas meczu jest popularniejsze niż publikowanie postów. Aż 29% korzystających z Facebooka w trakcie spotkania (na stadionie oraz przed telewizorem) wyszukuje wiadomości. Tylko co piąty (21%) widz na Facebooku publikuje treści dotyczące tego meczu. Niewiele większy odsetek oglądających mecze na stadionie (24%) dzieli się wrażeniami ze znajomymi.  

Spośród 210 tysięcy fanów oficjalnego profilu Ekstraklasy na Facebooku 90% to mężczyźni, z czego większość (36%) jest w wieku 18-24 lat. Niemal co piąty (24%) ma od 25 do 34 lat. Zaangażowanie fanów widać także na profilu CANAL+ SPORT, którego posty dotyczące Ekstraklasy docierają średnio do 300 tysięcy osób.

Wzrost zainteresowania Ekstraklasą wśród młodych ludzi oznacza, że polska piłka nożna dobrze spełnia ich wymagania – dostarcza emocji, pozwala spędzać czas w grupie znajomych, oraz dociera do nich tam gdzie potrzebują: zarówno na ekranach telewizorów jak i urządzeń mobilnych.  

Więcej informacji na temat Ekstraklasy: http://www.canalplus.pl/sport/ekstraklasa

Udostępnij

Powiązane artykuły
Pierwsza transmisja sportowa w jakości 4K w Polsce – platforma nc+ zaprasza na Ligę Mistrzów UEFA

temu

Wtorkowy mecz Ligi Mistrzów UEFA Borussia Dortmund – Tottenham Hotspur będzie pierwszym wydarzeniem sportowym transmitowanym w Polsce w jakości 4K (20:40, CANAL+ NOW).
Nowy kanał Eleven Sports 4 na platformie nc+

temu

W poniedziałek 20 listopada zostanie uruchomiony nowy kanał Eleven Sports 4.  Przez pierwsze trzy miesiące będzie on dostępny tylko dla abonentów platformy nc+.
Legia - Górnik w LOTTO Ekstraklasie, derby północnego Londynu w Premier League, hity w NBA, Rajd Australii WRC oraz gala boksu zawodowego w Belfaście – sportowy weekend w nc+

temu

LOTTO EKSTRAKLASA  Hitem 16. kolejki LOTTO Ekstraklasy będzie niedzielne starcie wicelidera Legii Warszawa z liderem Górnikiem Zabrze. Górnik jest do tej pory największą niespodzianką sezonu. Drużyna Marcina Brosza z 29 punktami na koncie prowadzi w tabeli, a napastnik G
Mecze PGE Vive i ORLEN Wisły w EHF Lidze Mistrzów piłkarzy ręcznych, hity koszykarskiej ligi NBA oraz towarzyski mecz piłkarski Hiszpania – Kostaryka – sportowy weekend w nc+

temu

VELUX EHF LIGA MISTRZÓWPGE Vive Kielce i Orlen Wisła Płock staną w ten weekend przed szansą zdobycia punktów Velux EHF Ligi Mistrzów. Po ostatnich porażkach z francuskimi – PSG oraz Nantes – polskie zespoły zmierzą się z drużynami ze Skandynawii. W sobotę wicemistrz Pols

Ale kino+ partnerem filmowym T-Mobile Nowe Horyzonty 2017. W programie m.in. filmy o nietuzinkowych kobietach

Ale kino+, partner filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty 2017, zaprasza widzów festiwalu na seanse w sekcji „Ale kino+”. Zaprezentowane w niej będą między innymi filmy o nietuzinkowych kobietach, w tym najnowsze dzieło Bruno Dumonta o dzieciństwie Joanny D’Arc. Ale kino+ jest również patronem sekcji filmów krótkometrażowych „Shortlista”. W tej części programu znalazły się m.in. nagradzane na prestiżowych imprezach filmy Aleksandry Terpińskiej i Renaty Gąsiorowskiej.