Ekstraklasę na tabletach i stadionach śledzi coraz młodsza widownia

Ekstraklasę na tabletach i stadionach śledzi coraz młodsza widownia

Opublikowany

Już tylko kilka dni dzieli kibiców od startu nowego sezonu Ekstraklasy. Chociaż najwyższą polską klasę rozgrywkową śledzą ludzie z całego kraju, niezależnie od wieku, płci i wykształcenia, coraz bardziej widoczna staje się młodsza i nowoczesna część widowni. Potwierdzają to badania Kantar Millward Brown przeprowadzone na zlecenie Ekstraklasy S.A. oraz dane własne platformy nc+.

Niemożliwe jest wskazanie „typowego kibica” Ekstraklasy. Mecze na stadionach, przed telewizorami oraz online śledzą zarówno fani, których karnet odnawiany jest od kilkudziesięciu lat jak i ci, którzy dopiero zaczynają przygodę z kibicowaniem. Wśród fanów są ludzie z wielkich miast jak i z mniejszych ośrodków.

Z badania Kantar Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie Ekstraklasy S.A. oraz danych własnych nc+ wynika, że polska piłka nożna zyskuje coraz bardziej nowoczesną i młodą widownię. Świadczy o tym zarówno wzrost zainteresowania rozgrywkami wśród widzów kanałów sportowych nc+ w wieku 16-49 jak i fakt, że 66% kibiców stadionowych w wieku 13-24 lata chodzi na mecze przynajmniej raz na kwartał. Zmienia się także sposób oglądania – dzięki aplikacji nc+ GO oglądalność jest sumarycznie większa o 8%.

Wiek bardzo silnie determinuje sposób pozyskiwania wiedzy na temat Ekstraklasy. Obok telewizji, która nadal pozostaje medium dla wszystkich, coraz większe znaczenie dla młodych odbiorców mają portale oraz serwisy internetowe (kosztem zasięgu prasy codziennej oraz radia wśród tej grupy).

Nowoczesny kibic jest coraz częściej online. 75% fanów korzysta z Internetu, a odsetek ten rośnie. Niemal wszyscy miłośnicy Ekstraklasy korzystający z portali społecznościowych mają konto na Facebooku. Drugim najczęściej używanym medium społecznościowym jest YouTube. Dzięki internetowi widzowie mogą nie tylko śledzić informacje o rozgrywkach, ale także oglądać mecze na żywo. Podczas 37. kolejki aplikacja mobilna nc+ GO miała trzy razy tyle unikalnych użytkowników, co w zeszłym sezonie.

Na uwagę zasługuje także sposób korzystania z Facebooka. Jak wynika z badania, szukanie treści podczas meczu jest popularniejsze niż publikowanie postów. Aż 29% korzystających z Facebooka w trakcie spotkania (na stadionie oraz przed telewizorem) wyszukuje wiadomości. Tylko co piąty (21%) widz na Facebooku publikuje treści dotyczące tego meczu. Niewiele większy odsetek oglądających mecze na stadionie (24%) dzieli się wrażeniami ze znajomymi.  

Spośród 210 tysięcy fanów oficjalnego profilu Ekstraklasy na Facebooku 90% to mężczyźni, z czego większość (36%) jest w wieku 18-24 lat. Niemal co piąty (24%) ma od 25 do 34 lat. Zaangażowanie fanów widać także na profilu CANAL+ SPORT, którego posty dotyczące Ekstraklasy docierają średnio do 300 tysięcy osób.

Wzrost zainteresowania Ekstraklasą wśród młodych ludzi oznacza, że polska piłka nożna dobrze spełnia ich wymagania – dostarcza emocji, pozwala spędzać czas w grupie znajomych, oraz dociera do nich tam gdzie potrzebują: zarówno na ekranach telewizorów jak i urządzeń mobilnych.  

Więcej informacji na temat Ekstraklasy: http://www.canalplus.pl/sport/ekstraklasa

Udostępnij

Powiązane artykuły
Początek nowego sezonu LaLiga Santander, derby Londynu w 4K i hit LOTTO Ekstraklasy Lech – Wisła – sportowy weekend w nc+

temu

Na ten dzień czekają wszyscy kibice iberyjskiego futbolu. W najbliższy piątek na boiska wracają piłkarze LaLiga Santander. Nowy sezon hiszpańskiej ekstraklasy zapowiada się niezwykle ciekawie.
Premier League w nc+: powrót najbardziej emocjonującej ligi

temu

„Tutaj niemożliwe po prostu nie istnieje, a każdy mecz jest widowiskiem, które wbija w fotel i trzyma w napięciu niczym najlepszy thriller” – mówi dziennikarz nc+, Andrzej Twarowski. Start rozgrywek już w piątek w kanałach sportowych platformy nc+!
LOTTO Ekstraklasa, NBA Africa Game, Gala Boksu Zawodowego, Indywidualne Mistrzostwa Polski na żużlu – sportowy weekend w nc+

temu

Platforma nc+ zaprasza na weekend pełen sportowych emocji. Od piątku do niedzieli będą transmitowane mecze 3. kolejki piłkarskiej LOTTO Ekstraklasy. Najciekawiej zapowiada się sobotnie starcie w stolicy pomiędzy Legią Warszawa i Lechią Gdańsk oraz niedzielny mecz Jagiell
Start LOTTO Ekstraklasy: Carlitos gościem specjalnym Ligi+ Extra, od września nowy program „Witaj w klubie”

temu

Piątkowy mecz Jagiellonii Białystok z Lechią Gdańsk rozpocznie nowy sezon LOTTO Ekstraklasy w CANAL+ SPORT. Gościem niedzielnej Ligi+ Extra, prowadzonej po raz pierwszy przez Krzysztofa Marciniaka i Andrzeja Twarowskiego, będzie Carlitos. Od września na antenie CANAL+ SPORT+ pojawi się nowy program poświęcony LOTTO Ekstraklasie „Witaj w klubie”.