„Imigranci”, „Mama Rosa”, „Lost River” w cyklu „z Cannes” tylko w Ale kino+

„Imigranci”, „Mama Rosa”, „Lost River” w cyklu „z Cannes” tylko w Ale kino+

Opublikowany

Cannes to coś więcej, niż najważniejszy festiwal filmowy na świecie. To żywy mit i prawdziwa instytucja. Z okazji 70. edycji festiwalu, w maju Ale kino+ zaprasza na cykl z filmami z poprzednich lat. W programie m.in: „Imigranci” Jacquesa Audiarda (Złota Palma 2015), „Lost River” Ryana Goslinga (debiut reżyserski aktora prezentowany w sekcji Un Certain Regard 67. edycji festiwalu), „Nieodwracalne” Gaspara Noé (konkurs główny 55. edycji) oraz polska premiera „Mama Rosa” Brillante Mendozy (nagroda dla najlepszej aktorki podczas 69. edycji festiwalu). Premiery w każdy wtorek, od 2 maja, o godzinie 20:10. Tylko w Ale kino+.

Pomijając całą resztę, Cannes to przede wszystkim schody, po których łatwo wspina się do góry i niezwykle trudno schodzi się w dół.

Cloude Lelouch

Zarówno dla filmowców, jak i krytyków, Festiwal Filmowy w Cannes to najważniejsze wydarzenie w świecie kina artystycznego.

Iść na pokaz "Godzilli" organizowany w Palais des Festivals, podczas festiwalu w Cannes, to jak uczestniczyć w satanistycznych rytuałach odprawianych w Bazylice świętego Piotra w Watykanie.

Roger Ebert

W maju wielbicieli kina festiwalowego Ale kino+ zaprasza na cykl wyjątkowych filmów, które swą karierę rozpoczęły na MFF w Cannes.  

„Miłość od pierwszego ugryzienia” („Les Combattants”, 2014), reż. Thomas Cailley
wyk. Adèle Haenel, Kévin Azaïs, Antoine Laurent

Komedia romantyczna z sekcji La Quinzaine des Réalisateurs. Osadzona w szerszym społecznym kontekście francuskiej prowincji, łamiąca schematy rządzące gatunkiem historia rodzącego się uczucia.

 Arnaud (Kévin Azaïs), który odziedziczył po ojcu tartak, dokładnie wie, jak będzie wyglądało lato: praca w rodzinnej firmie, a po niej spotkania z przyjaciółmi. Zatrudniony do budowy szopy u sąsiadów, poznaje ich córkę Madeleine (Adèle Haenel), która zamierza wstąpić do wojska. W tym celu systematycznie hartuje swoje ciało i szykuje się do obozu militarno-survivalowego. Zafascynowany szorstką, trudną do zdobycia dziewczyną, Arnaud postanawia jej towarzyszyć. Wspólna walka o przetrwanie zbliża ich do siebie, ale mroczne wizje Madeleine o nadchodzącej społecznej i ekologicznej katastrofie nagle zaczynają się spełniać. Para znajduje się w niebezpieczeństwie.
PREMIERA: wtorek, 2 maja, godz. 20:10

„Lost River” (2014), reż. Ryan Gosling
wyk. Christina Hendricks, Iain De Caestecker, Matt Smith, Saoirse Ronan

Reżyserski debiut Ryana Goslinga, który jako pierwsi zobaczyli widzowie sekcji Un Certain Regard. Mroczna, trzymająca w napięciu opowieść z elementami fantasy i noir, która rozgrywa się w surrealistycznym świecie znikającego miasta. W roli głównej: Christina Hendricks (serial „Mad Men”). 

Billy (Christina Hendricks), samotna matka dwójki dzieci, wpada w otchłań, z której jedynym wyjściem może okazać się tajemnicza droga do podwodnego miasta. Ona i jej nastoletni syn będą musieli głęboko zanurzyć się w tajemnicy, która może uratować ich rodzinę.
PREMIERA: wtorek, 9 maja, godz. 20.10

„Imigranci” („Dheepan”, 2015), reż. Jacques Audiard
wyk. Jesuthasan Antonythasan, Kalieaswari Srinivasan, Claudine  Vinasithamby

Złota Palma w Cannes 2015. Dramat Jacques’a Audiarda („Prorok” - Grand Prix MFF w Cannes 2009), połączenie melodramatu z kinem akcji, bezkompromisowe, realistyczne kino o bohaterstwie i odwecie. 

Bojownik Tamilskich Tygrysów (Jesuthasan Antonythasan) ucieka z kraju ogarniętego wojną domową. Towarzyszą mu nieznajome - kobieta (Kalieaswari Srinivasan) i jej córka. Dheepan ma nadzieję, że udając rodzinę, będzie mu łatwiej uzyskać azyl w Europie. Po dotarciu do Paryża uciekinierzy nie mogą znaleźć dla siebie miejsca aż do chwili, w której Dheepan znajduje pracę dozorcy zaniedbanego bloku na przedmieściach. Trafia tym samym w sam środek lokalnej wojny gangów. Przemoc, z którą styka się co dzień, na nowo otwiera w nim wojenne rany.
PREMIERA: wtorek, 16 maja, godz. 20.10

„Mama Rosa” („Ma’ Rosa”, 2016), reż. Brillante Mendoza,
wyk. Jaclyn Jose, Julio Diaz, Baron Geisler
Intrygujące dzieło filipińskiego reżysera ukazujące zniszczone przez monsun i korupcję oblicze Manili. Grająca tytułową rolę Jaclyn Jose została uznana za najlepszą aktorkę na 69. MFF w Cannes.

Rosa (Jaclyn Jose) jest właścicielką małego sklepiku spożywczego. Jednak nie jest to wystarczające, by utrzymać rodzinę – a jest ich sześcioro. Kobieta wraz z mężem decyduje się na handel narkotykami, o czym szybko dowiaduje się lokalna policja. Żeby uniknąć więzienia, bohaterka musi przygotować łapówkę. Przerażona Rosa wysyła swoje dzieci, by zdobyły gotówkę.
PREMIERA: wtorek, 23 maja, godz. 20.10

„Nieodwracalne” („Irréversible”, 2002), reż. Gaspar Noé
wyk. Monica Bellucci, Vincent Cassel

Jeden z najbardziej kontrowersyjnych filmów w historii konkursu głównego MFF w Cannes. Wygwizdany, ale wstrząsający i pamiętany do dziś. Aktorskie małżeństwo Monica Bellucci i Vincent Cassel jako para, której związek wystawiony został na ogromną próbę. Film o mężczyźnie, który postanawia sam wymierzyć sprawiedliwość i zemścić się na bandytach, którzy brutalnie zgwałcili jego ukochaną. 

„Nieodwracalne” to historia pokazująca, że nasz los nie pozostaje w naszych rękach, a pisze się sam. My decydujemy jedynie, jak wiele będziemy mogli znieść. Śmierć jest nieunikniona, a czas, podobnie jak ból, radość i przyjemność, to jedynie wytwór naszej wyobraźni. Ten napisany i zrealizowany w rekordowym czasie film opisuje odwieczną zależność między krzywdą a zemstą, która jest nieodwracalna.
PREMIERA: wtorek, 30 maja, godz. 23.00

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Lost_River (1).jpg

grafika | 198 KB

Pobierz
MiloscOdPierwszegoUgryzienia.jpg

grafika | 6,74 MB

Pobierz
MamaRosa.jpg

grafika | 1,28 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Weekend z American Film Festival w Ale kino+

temu

Ale kino+ już po raz kolejny jest partnerem wrocławskiego American Film Festival (23-28.10). Z tej okazji stacja przygotowała „Weekend z American Film Festival”, w ramach którego odbędzie się „Wieczór z Aleksem Rossem Perrym” oraz „Wieczór z filmami prezentowanymi w sekcji „Ale kino+” w poprzednich edycjach American Film Festival”. W piątek, 19 października, na antenie zaprezentowane zostaną dwa dzieła niezależnego amerykańskiego reżysera Alexa Rossa Perry’ego: „Do ciebie, Philipie” oraz „Królowa Ziemi”. Natomiast w sobotę, 20 października, wielbiciele amerykańskich filmów będą mieli okazję, by zobaczyć oryginalną produkcję z poprzednich edycji wrocławskiej imprezy: „Love & Mercy” w reżyserii Billa Pohlada.
Juliusz Machulski znów na planie! CANAL+ rozpoczął zdjęcia do pierwszego kryminalnego serialu komediowego w karierze twórcy

temu

Padł pierwszy klaps na planie kolejnego serialu premium produkowanego przez CANAL+. "Mały Zgon" to porywająca, trzymająca w napięciu i pełna czarnego humoru komedia kryminalna. Wśród twórców serialu uznani twórcy m.in. Juliusz Machulski, Piotr Domalewski czy Jagna Janicka.
„Pitbull. Ostatni pies” i wiele innych hitów w październiku w CANAL+

temu

W październiku wieczory stają się coraz dłuższe, stwarzając doskonałą atmosferę dla pełnych emocji seansów. W tym miesiącu na antenie CANAL+ poruszający dramat („Pomiędzy nami góry”), prawdziwa historia gwiazd tenisa („Wojna płci”), wyczekiwany polski film sensacyjny („Pitbull. Ostatni pies”), kino familijne („My Little Pony. Film”, „Potworna rodzinka”) i uwielbiany przez rzeszę fanów na całym świecie musical („Pitch Perfect 3”). Kinowe hity po raz pierwszy w telewizji, tylko w CANAL+.
Jak wysoka jest cena sukcesu i szczęścia? Odpowiedzi w cyklu „Kino Mówi: Ekonomia” w październiku w Ale kino+

temu

Wszystko, czego pragniemy w życiu ma swoją cenę. Doskonale rozumieją to filmowcy i w swych dziełach stawiają pytania o koszty, które ponosi człowiek, stąpając po drodze prowadzącej do osiągnięcia założonych celów. W październiku w cyklu „Kino Mówi: Ekonomia” zaprezentowane zostaną filmy badające ludzką gospodarkę emocjonalną. Na antenie: nagrodzony Złotą Palmą na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes dramat „Ja, Daniel Blake” („I, Daniel Blake”), sentymentalna podróż do Czechosłowacji w filmie „Nauczycielka” („Ucitelka”), nominowana do Oscara® przewrotna tragikomedia „Toni Erdmann” („Toni Erdmann”) oraz poruszające studium gasnącego uczucia w obrazie „Inwestycja w małżeństwo” („L'économie du couple”). Filmy z cyklu „Kino Mówi: Ekonomia” w czwartki od 4 do 25 października, o godz. 20:10 w Ale Kino+.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.