Raport roczny Grupy Vivendi za 2016 rok: Polska zwiększa przychód i stabilizuje bazę klientów

Raport roczny Grupy Vivendi za 2016 rok: Polska zwiększa przychód i stabilizuje bazę klientów

Opublikowany

Podczas konferencji w dniu 23 lutego 2017, prezes zarządu Arnaud de Puyfontaine oraz dyrektor finansowy Hervé Philippe przekazali wyniki finansowe Grupy Vivendi za 2016 rok.

Działający w ramach Grupy Vivendi operator platformy nc+ zakończył 2016 rok z liczbą 2,119 mln abonentów, wyhamowując spadki z lat ubiegłych i stabilizując bazę abonentów na tym samym poziomie, co na zakończenie 2015 roku. Przychody polskiego operatora wyniosły przy tym 492 mln euro, co przy zastosowaniu sztywnego przelicznika kursowego, eliminującego efekty różnic kursowych, oznaczane jest jako wzrost o 2,2 proc. w porównaniu do wyników za poprzedni rok (500 mln na koniec grudnia 2015 r.). Dla porównania, najdynamiczniej rozwijający się rynek afrykański, przyniósł Grupie 450 mln euro przychodu przy prawie 2,8 mln abonentów.

Przychody Grupy CANAL + wyniosły 5,253 mln euro, co przy zastosowaniu sztywnego przelicznika kursowego oznacza spadek o 4,2 proc. w porównaniu do 2015 roku.

Przychody z działalności operacyjnej płatnej telewizji w macierzystej Francji spadły w ujęciu rocznym o 6,1 proc. Zmiana wynika głównie ze spadku liczby indywidualnych abonentów o 492 tys. rok do roku, do poziomu 5,25 mln. Vivendi zasygnalizowało jednak, że CANAL+ podjął trend wzrostowy, dzięki uruchomieniu sześciu nowych pakietów oraz umów z Free i Orange - kanały premium dostępne są teraz w dekoderach Orange oraz Free, przy czym przy Orange chodzi o ofertę światłowodową.

Przychody z międzynarodowej działalności operacyjnej płatnej telewizji wzrosły o 6,8% w porównaniu z 2015 r., głównie za sprawą rosnącej bazy abonentów, zwłaszcza w Afryce, gdzie liczba subskrybentów zwiększyła się o prawie 692 tys. rok do roku i na koniec grudnia 2016 r. wyniosła prawie 2,8 mln. Jednocześnie, wyniki finansowe Grupy CANAL + pokazują, że rozwój portfolio klientów CANAL + ma wciąż największy potencjał na rynkach zagranicznych. Na koniec 2016 r. portfolio subskrybentów wyniosło 6,247 mln na rynkach zagranicznych, a na rynku macierzystym 5,254 mln (bez uwzględnienia umów hurtowych). Na koniec grudnia 2016 Grupa CANAL+ zwiększyła bazę abonentów w sumie do około 11,5 mln (indywidualni abonenci) oraz 2,9 mln klientów Free i Orange w ramach wyżej wymienionych porozumień.
Wyniki Grupy CANAL+

Wyniki Grupy CANAL+

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Właściciel futbolhd.tv skazany. 160 tys. zł nawiązki i 10 miesięcy więzienia w zawieszeniu.

temu

Właściciel pirackiego serwisu www.futbolhd.tv, który rozpowszechniał za jego pośrednictwem oryginalne nadania telewizyjne nc+ w postaci transmisji meczów piłki nożnej bez posiadanych uprawnień, został skazany na karę 10 miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu na okres 3 lat  oraz zapłatę 160 000 zł nawiązki na rzecz ITI Neovision S.A., operatora  platformy nc+. To finał toczącego się od ubiegłego roku postępowania  sądowego, wyrok jest prawomocny.
Paulina Tyczkowska w dziale komunikacji i PR platformy nc+

temu

Paulina Tyczkowska dołączyła do działu komunikacji i PR platformy nc+, gdzie objęła stanowisko koordynatora ds. komunikacji i PR filmów i seriali.
EDYTA SADOWSKA JAKO NOWY SZEF PIONU PROGRAMOWEGO DOŁĄCZY DO ZARZĄDU NC+

temu

Edyta Sadowska nowym Szefem Pionu Programowego nc+. Będzie odpowiadać m.in. za strategię programową nc+, rozwój kanałów własnych, lokalne produkcje, kanały zewnętrzne, a także strategiczne partnerstwa biznesowe.
Platforma nc+ i Havas Warsaw rozpoczynają współpracę

temu

Platforma nc+ rozstrzygnęła rozpisany w listopadzie 2017 roku przetarg na przygotowanie nowej platformy komunikacyjnej marki. Agencja Havas Warsaw została wyłoniona spośród innych zaproszonych do przetargu agencji. Firmy rozpoczną stałą współpracę w połowie stycznia tego roku.

Piłkarski weekend w nc+: starcie mistrza Anglii z Liverpoolem i wizyta „Słoni” na Łazienkowskiej

Po emocjonujących pojedynkach w europejskich pucharach platforma nc+ zaprasza kibiców na transmisje meczów Premier League i LOTTO Ekstraklasy. Hitem rozgrywek na Wyspach będzie poniedziałkowe starcie mistrza Anglii Leicester z Liverpoolem. Po zakończonej w czwartek przygodzie z Ligą Europy UEFA, mistrz Polski zmierzy się na Łazienkowskiej z Bruk-Betem Termaliką Nieciecza.