Kłamstwo w czterech filmowych odcieniach. Styczniowy cykl „Kino Mówi” tylko w Ale kino+
Kłamstwo w czterech filmowych odcieniach. Styczniowy cykl „Kino Mówi” tylko w Ale kino+

Kłamstwo w czterech filmowych odcieniach. Styczniowy cykl „Kino Mówi” tylko w Ale kino+

W styczniu Ale kino+ zaprasza na cykl „Kino Mówi: Kłamstwo”. W programie: „Locke”, czyli pierwszy wspólny projekt jednego z najciekawszych brytyjskich twórców, Steve’a Knighta oraz aktora Toma Hardy’ego, „Z daleka” – wenezuelski dramat nagrodzony Złotymi Lwami w Wenecji, opowiadający o zakazanej namiętności „Chanel i Strawiński” z Anną Mouglalis i Madsem Mikkelsenem w rolach głównych oraz „Królowa XXX”, czyli filmowy portret gwiazdy przemysłu pornograficznego, Lindy Lovelace. Premiery: każdy czwartek stycznia (od 5 do 26 stycznia), po godzinie 20:10. Wstęp do każdego filmu w autorskim magazynie „Kino Mówi”. Tylko w Ale kino+.

KM_KLAMSTWO_logotyp.jpg
Brzemienne w skutkach przemilczenie, chłodno wykalkulowane oszustwo, tajemnica jako broń przeciwko mieszczańskiej moralności i okupiona traumą fikcja wyzwolenia oraz niezależności. W styczniu Ale kino+ zaprezentuje widzom cztery filmy, w których twórcy, każdy na swój autorski sposób, pochylają się nad istotą i konsekwencjami kłamstwa. W ramach cyklu „Kino Mówi: Kłamstwo” na antenie zagoszczą:  

„Locke” (Locke, 2013)
reż. Steve Knight
Pierwszy wspólny projekt jednego z najciekawszych współczesnych brytyjskich scenarzystów i reżyserów, Steve’a Knighta oraz uzdolnionego angielskiego aktora, Toma Hardy’ego („Incepcja”, „Legenda”). Po „Locke’u” artyści współpracowali jeszcze przy serialach „Peaky Blinders” i „Tabu”. 
Ivan (Tom Hardy) liczył, że to będzie spokojny wieczór. Wielki projekt zdaje się być dopięty na ostatni guzik. W domu czeka rodzina. W planach relaks i wspólne oglądanie meczu. Dzwoni jednak telefon…
Premiera: czwartek, 5 stycznia, 20:10 

„Z daleka” (Desde allá, 2015)
reż. Lorenzo Vigas
Nagrodzony Złotym Lwem na 72. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji obraz to fabularny debiut dokumentalisty Lorenzo Vigasa. W roli głównej znany widzom Ale kino+ z filmów Pablo Larraína („Nie”, „El Club”) chilijski aktor Alfredo Castro. 
Armando (Alfredo Castro) jest samotnym i bogatym mężczyzną, który ma jedno dziwne upodobanie. Zaprasza do swojego domu młodych chłopców i płaci im za możliwość oglądania ich ze ściśle określonej odległości. Pewnego dnia poznaje ulicznego rozrabiakę, Eldera (Luis Silva). Zaciekawienie młodym i energicznym nastolatkiem przeradza się w fascynację. Po pewnym czasie mężczyzn zaczyna łączyć bliska i intymna relacja… Autorem pomysłu na film jest Guillermo Arriaga. Nagrodzony Złotą Palmą za scenariusz do „Trzech pogrzebów Melquiadesa Estrady” artysta znany jest  przede wszystkim ze współpracy z Alejandro Gonzálezem Iñárritu, z którym stworzył takie niezapomniane obrazy jak „Amores Perros”, „21 gramów” czy „Babel”.
PREMIERA: czwartek, 12 stycznia, godz. 20:10 

„Chanel i Strawiński” (Coco Chanel & Igor Stravinsky, 2009)
reż. Jan Kounen
Historia sekretnego romansu francuskiej projektantki Coco Chanel oraz rosyjskiego kompozytora Igora Strawińskiego. W rolach głównych występują Anna Mouglalis i Mads Mikkelsen. Film zdobył nominację do Cezara 2010 za najlepsze kostiumy. 
Paryż. Jest 29 maja 1913 roku – w Théâtre des Champs-Élysées odbywa się prapremiera „Święta Wiosny” Igora Strawińskiego (Mads Mikkelsen). Balet wywołuje jeden z największych skandali w historii muzyki: okazuje się, że dla konserwatywnej publiczności jest zbyt nowoczesny i radykalny. Mało kto jest w stanie docenić geniusz kompozytora i nowatorskość „Święta Wiosny”. Wśród niewielu osób, które zachwycają się baletem, jest Coco Chanel (Anna Mouglalis), wówczas jeszcze nieznana. Losy kreatorki i kompozytora ponownie splatają się w 1920 roku. Ona jest już uznaną projektantką, on uciekł do Francji z powodu rosyjskiej rewolucji. Między dwojgiem artystów rodzi się wzajemna fascynacja. Coco zaprasza Igora wraz z rodziną do swojej willi Bel Respiro w Garches. Tam zostają sekretnymi kochankami...
Premiera: czwartek, 19 stycznia, godz. 20:10 

„Królowa XXX” (Lovelace, 2013)
reż. Rob Epstein
Amanda Seyfried („Mamma Mia”, „Les miserables: Nędznicy”) w roli słynnej gwiazdy porno lat 70., Lindy Lovelace. 
W 1972 roku – na długo przed dostępną na wyciągnięcie ręki pornografią w internecie – do kin weszło „Głębokie gardło”. Pierwszy film dla dorosłych dopuszczony do szerokiej dystrybucji zapoczątkował prawdziwą rewolucję. Gwiazdą została nikomu wówczas nieznana Linda Lovelace. Wkrótce odtwórczyni roli dziewczyny z sąsiedztwa o wyjątkowym talencie stała się prawdziwą królową filmów xxx i symbolem niczym nieskrępowanej wolności seksualnej. Sześć lat później zaprezentowała światu zupełnie inną historię, stając się czołową działaczką ruchu antypornograficznego.
Premiera: czwartek, 26 stycznia, 22:45

Spot zapowiadający cykl:
Ale kino+ Kino Mówi: Kłamstwo - YouTube

Ale kino+ Kino Mówi: Kłamstwo - YouTube

Pozory szczęścia i spełnienia zawsze skrywają bardziej złożoną prawdę. Dlatego kłamstwo, pozostaje niezastąpionym narzędziem i ulubioną bronią ludzi. W stycz...

Czytaj więcej

Załączniki

Pobierz wszystkie

KM_KLAMSTWO_logotyp.jpg

grafika | 31 KB

Pobierz
ZDaleka_materiały Solopan (11).jpg

grafika | 7,78 MB

Pobierz
KrolowaXXX_materiały Monolith (8).jpg

grafika | 112 KB

Pobierz
KrolowaXXX_materiały Monolith (1).jpg

grafika | 105 KB

Pobierz
ZDaleka_materiały Solopan (5).jpg

grafika | 6,7 MB

Pobierz
Chanel i Strawiński_materiały Monolith (7).jpg

grafika | 976 KB

Pobierz
Chanel i Strawiński_materiały Monolith (3).jpg

grafika | 553 KB

Pobierz
Locke_materiały Solopan (3).jpg

grafika | 1 MB

Pobierz
Locke_materiały Solopan (2).jpg

grafika | 1,19 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
„Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” w grudniowym cyklu Ale kino+ „Kino Mówi: Forma”

W grudniu Ale kino+ zachęca kinomanów do refleksji nad tym, jakie znaczenie dziełu filmowemu nadaje forma. W cyklu „Kino Mówi: Forma” jeden z największych przebojów włoskich kin 2016 roku „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” („Perfetti sconosciuti”), ekstrawagancki e
„Snowden”, „Planetarium” i „Zagubieni” w listopadzie w cyklu „Miesiąc z historią” w Ale kino+

W listopadzie stacja Ale kino+ zaprasza na filmowy cykl przybliżający widzom nietuzinkowe epizody z historii – te powszechnie znane i te, które mogą zaskoczyć polską publiczność. Na ekranach telewizorów pojawi się biografia Karola Marksa („Młody Karol Marks”), opowieść o
„Czas mroku” i „Donbas” w cyklu „Wolność zagrożona” tylko w CANAL+

W listopadzie CANAL+ zaprasza widzów do refleksji nad tym, w jaki sposób człowiek odnajduje się w sytuacji destabilizacji i zagrożenia wolności. Zaprezentowane na antenie filmy dokumentalne i fabularne ukażą przypadki z historii XX wieku i tej najnowszej, gdy ludzie musieli walczyć o zachowanie swej niezależności w najmniej sprzyjających okolicznościach. W ramach cyklu wyemitowany zostanie film o staraniach Reagana, aby zapobiec nuklearnej katastrofie („The Reagan Show”), dokument poświęcony pierwszym damom PRL („Pierwsze damy PRLu”), zapis śledztwa dziennikarza rozpracowującego środowiska ultraprawicowe („Undercover in the Alt-Right”) i dokument odsłaniający kulisy powstawania fake newsów („Fabryka trolli”). Ponadto, po raz pierwszy w telewizji uhonorowane prestiżowymi nagrodami, prosto z kina „Czas mroku” i „Donbas”. [GA1]Czekamy jeszcze na polski tytuł
„Listy do M. 3” oraz „Fernando” w listopadzie w CANAL+

W listopadzie w CANAL+ nominowany do Oscara® film animowany „Fernando”, przerażający horror „Piła: Dziedzictwo”, nagrodzony Srebrnym Niedźwiedziem na Berlinale 2017 obraz Małgorzaty Szumowskiej „Twarz” i trzecia część uwielbianej przez Polaków komediowej serii „Listy do M.”. Kinowe hity po raz pierwszy w telewizji, tylko w CANAL+.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.