Od filmu „Duke of Burgundy: Reguły pożądania” po polską telewizyjną premierę biografii Emily Dickinson „Cicha namiętność”. Cykl „W kostiumie” w grudniu w Ale kino+

Od filmu „Duke of Burgundy: Reguły pożądania” po polską telewizyjną premierę biografii Emily Dickinson „Cicha namiętność”. Cykl „W kostiumie” w grudniu w Ale kino+

Opublikowany

Na cykl złożą się cztery filmy, a każdy z nich przybliży inną, fascynującą historię, w której kostium odgrywa dużą rolę. Przegląd rozpocznie „Duke Of Burgundy: Reguły pożądania” o skomplikowanej erotycznej relacji między dwiema kobietami. Na antenie również kostiumowy kryminał „Daas” z Andrzejem Chyrą w roli głównej, rozgrywająca się w latach 20. XX wieku „Imigrantka” z Marion Cotillard, Joaquinem Phoeniksem i Jeremym Rennerem, a także polska telewizyjna premiera filmu „Cicha namiętność”, czyli biografii słynnej XIX-wiecznej poetki, Emily Dickinson. Premiery w każdy wtorek grudnia, o 20:10. Tylko w Ale kino+.

Duke Of Burgundy: Reguły pożądania (The Duke Of Burgundy, 2014)
reż. Peter Strickland,
wyk. Sidse Babett Knudsen, Chiara D'Anna


Zmysłowa opowieść o testujących swoje granice kochankach w reżyserii laureata Europejskiej Nagrody Filmowej 2009 Petera Stricklanda („Katalin Varga”, „Björk: Biophilia Live”). W roli głównej znana z emitowanego przez Ale kino+ serialu „Rząd” Sidse Babett Knudsen. 

Żyjące ze sobą Cynthia (Sidse Babett Knudsen) i Evelyn (Chiara D'Anna) każdy dzień zaczynają skomplikowanym erotycznym rytuałem, który kończy się ukaraniem Evelyn. Cynthia zaczyna być zmęczona takim układem i marzy o bardziej zwyczajnym związku. Jej kochanka jednak popada jednak w coraz większą obsesję na punkcie erotycznych zabaw.
PREMIERA: wtorek, 6 grudnia, godz. 20.10

Daas (Daas, 2011)
reż. Adrian Panek,
wyk. Andrzej Chyra, Olgierd Łukaszewicz


Andrzej Chyra w prezentowanym w konkursie głównym FPFF w Gdyni 2011 pełnometrażowym debiucie Adriana Panka. 
Jest rok 1776. Radca wiedeńskiej Kancelarii Nadwornej Henryk Klein (Mariusz Bonaszewski) otrzymuje skargę na hrabiego Jakuba Franka (Olgierd Łukaszewicz), który kilkanaście lat wcześniej został skazany za głoszenie herezji i zbiegł do Wiednia. Donos napisany został przez jego byłego wyznawcę, Jakuba Golińskiego (Andrzej Chyra). Klein dowiaduje się, że za zdradę Goliński został ukarany i obrabowany, a teraz czeka go śmierć ku przestrodze innych. Radca przeprowadza dochodzenie.
PREMIERA: wtorek, 13 grudnia, godz. 20.10

Imigrantka (The Immigrant, 2013)
reż. James Gray
wyk. Marion Cotillard, Joaquin Phoenix, Jeremy Renner


Prezentowana na MFF w Cannes 2013 historia dwóch Polek szukających swojego szczęścia za oceanem. W rolach głównych: Marion Cotillard, Joaquin Phoenix i Jeremy Renner. 
Jest rok 1921. Dwie młode Polki, siostry – Ewa (Marion Cotillard) i Magda (Angela Sarafyan) wyruszają do Ameryki w poszukiwaniu lepszego życia. Zanim jednak spełni się ich amerykański sen muszą przejść selekcję na Ellis Island. Chora na gruźlicę Magda zostaje zatrzymana i poddana kwarantannie, a zdana tylko na siebie Ewa rozpoczyna zdobywanie Ameryki na własną rękę.
PREMIERA: wtorek, 20 grudnia, godz. 20.10

Cicha namiętność (A Quiet Passion, 2016)
reż. Terence Davies
wyk. Cynthia Nixon


Prezentowany po raz pierwszy w Polsce, najnowszy film Terence’a Daviesa ze znaną z serialu „Seks w wielkim mieście” Cynthią Nixon w roli głównej.
Historia amerykańskiej poetki Emily Dickinson (Cynthia Nixon). Opowieść rozpoczyna się jeszcze w jej latach młodzieńczych i prowadzi aż do czasów, kiedy była już dojrzałą, acz niedocenioną, artystką.
PREMIERA: wtorek, 27 grudnia, godz. 20.10

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Fascynacje, wizje i obsesje. Cykl „Kino Mówi: Opętanie” w marcu, tylko w Ale kino+

temu

W marcu Ale kino+ zaprezentuje pięć filmów opowiadających o targających ludzkim życiem obsesjach. W programie cyklu „Kino Mówi: Opętanie”: francuski komediodramat „Fanka” z laureatką dwóch Cezarów Sandrine Kiberlain w roli głównej, rumuńska czarna komedia „Skarb”, ekranizacja kultowej powieści Dona DeLillo „Cosmopolis” w reżyserii Davida Cronenberga, nagrodzony Złotą Palmą za reżyserię na MFF w Cannes 2011 obraz Nicolasa Windinga Refna – „Drive” oraz nominowany do Oscara® film Tobiasa Lindholma „Wojna”. Premiery w każdy czwartek od 1 marca po godzinie 20:10. Tylko w Ale kino+.
“Endeavour. Sezon 5” i “Most nad Sundem. Sezon 4” po raz pierwszy w telewizji w lutym w Ale kino+

temu

Lutowe wieczory w Ale kino+ wypełnią kryminalne zagadki i mroczne sekrety. Niedziele należeć będą do szwedzkiej inspektor Sagi Norén i 4., finałowego sezonu „Mostu nad Sundem”. Premierowe odcinki od 4 lutego, o godzinie 20:10. Na antenę Ale kino+, wraz z 5. sezonem, powróci również brytyjski serial „Endeavour”. Premierowe odcinki serii o przygodach detektywa Morse’a w każdą środę od 7 lutego, o godzinie 20:10. Po raz pierwszy w telewizji, tylko w Ale kino+.
„Szkoła moich koszmarów”, „Egzamin” i „American Honey” po raz pierwszy w telewizji w cyklu „Nastolatek też człowiek”. Tylko w CANAL+

temu

W lutym na widzów CANAL+ czekać będą opowieści o różnych odcieniach dorastania. W programie: krzepiąca „Szkoła moich koszmarów”, nieobliczalna „Cicha woda” z Ashley Judd w obsadzie, nagrodzony Złotą Palmą za reżyserię na MFF w Cannes 2016 „Egzamin” Cristiana Mungiu oraz „American Honey” w reżyserii laureatki Oscara® Andrei Arnold. Premiera w każdy poniedziałek, od 5 lutego, o godzinie 21:00. Tylko w CANAL+.
„Nasza młodsza siostra”, „Don Jon” i „Opiekun” w cyklu „Kino Mówi: Uciekinierzy”. Tylko w Ale kino+

temu

Ucieczka z kraju czy podróż w głąb siebie? W lutym Ale kino+ sprawdzi jak daleko da się uciec od własnego życia. W programie cyklu „Kino Mówi: Uciekinierzy”: niemiecki dramat „24 tygodnie” z Julią Jentsch („33 sceny z życia”) w roli głównej, prezentowana w konkursie głównym MFF w Cannes „Nasza młodsza siostra” w reżyserii Hirokazu Kore-edy, gorzka komedia „Don Jon” w której wystąpili Joseph Gordon-Levitt, Scarlett Johansson i Julianne Moore oraz nagrodzony za scenariusz na MFF w Cannes 2015 „Opiekun” z Timem Rothem w roli głównej. Premiery w każdy czwartek od 1 lutego po godzinie 20:10. Tylko w Ale kino+.

Legia Warszawa – Real Madryt w CANAL+ z rekordem oglądalności meczów Ligi Mistrzów UEFA

Środowy mecz czwartej kolejki fazy grupowej Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy Legią Warszawa a Realem Madryt oglądało na antenie CANAL+ średnio ponad 359* tysięcy widzów. To najlepszy wynik w tym sezonie UEFA Champions League.